Mitt bästa år!

En sällsam dag!

Publicerad 2012-05-06 16:20:45 i Familjen,

Sällan har jag njutit av en dag som denna. Jag har varit närvarande, här och nu med mina barn. Ingen stress eller tidspress utan bara njuta av livet. Det inträffar inte så ofta, inte så man märker det i alla fall :)

När vi kom in på sjukhuset möttes vi av tonerna från stråkinstrument.
En tjejkvartett som satt och lirade i foajén! Så överraskande!





När vi hämtat skorna passade vi på att ta en glass i solen.
Hugo fick sin älskade gröt.





Efter den soliga pausen drog vi till Skopunkten för att köpa dojjor till barnen.
För det är så, kära läsare, att små barntassar växer gräsligt mycket under vintern!
Det blev ett par svarta tygskor och ett par vita avslutningssandaler med klack till Lovis.
Hennes första klackaskor! Minns ni när ni fick era första? Jag kände mig som en prinsessa! Lovis var så stolt när hon klapprade fram på sina nya skor!

 Moa fick välja ett par som hon tyckte var fina. Gissa vilken färg det var på dem?
Rosa såklart! Nöjdare unge fick man leta efter!

Klockan hade redan hunnit bli 17. Med tanke på att det tar 45 minuter hem och att falukorven i kylskåpet skulle tillagas så tog vi ett klokt beslut: kvällsmat på Max!




Hugo däckade precis lagom till att vi satt oss till bords.




Innan vi körde hem hann vi med att leka lite.




Denna dag lämnade ett stort leende på läpparna.
Jag är så tacksam att jag får uppleva dessa äventyr med mina små
godingar! Synd bara att pappan i huset behövde jobba!


Kommentarer

Postat av: Brassemamma

Publicerad 2012-05-07 00:08:43

Vilken trevlig dag! Och härligt med livemusik på sjukhuset. Mer sånt. ;-)

Postat av: Hajdie

Publicerad 2012-06-04 16:09:07

Det är min kompis Siri som spelar där! hahah vad skoj

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Mitt liv är nog som de flestas. Vardag, familjeliv och en strävan att få ihop det berömda livspusslet. Ledgångsreumatism, tre underbara barn och en värdefull make är annat som finns i mitt liv. Jag har bestämt att varje år ska vara mitt bästa år. Så det så!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela