Mitt bästa år!

Första veckan avklarad

Publicerad 2012-08-12 18:00:41 i Familjen,

Och den gick riktigt bra på det nya jobbet. Träffat många härliga kollegor och underbara barn. Detta kommer att bli bra, det känns redan nu!!!

Jag och Madde tog en långpromenad nu i eftermiddags medans våra barn lekte hemma hos dem. Solen sken och vi fick mycket diskuterat! Om man ska få till en förändring måste man göra den själv, ingen annan kan ju göra den åt en! Jag tror att vi sådde några små tankefrön idag minsann.

Igår hade vi finbesök som bestod utav min granna kusin och hennes familj. Vi bjöd på mammas kycklinggryta (receptet kom från min mamma) med ris, vitlöksbröd, smarrig sallad och dressing. Vi hade planerat in fruktsallad och glass men det var bara barnen som orkade efterrätt. Vi drack vår istället ;)

Jag hade bestämt mig för att inte tala om att jag har ledgångsreumatism på mitt jobb. Du vet, slippa de där medömkande blickarna och alla "åh vad tråkigt"-kommentarerna. Det är rätt skönt att få vara som alla andra... Men eftersom jag måste iväg på provtagningar, röntgen och till reumatologen är det inte så lätt att förklara bort all frånvaro. Under dagen måste jag lägga upp benen en stund för att avlasta min onda tassar och då vill jag absolut inte betraktas som LAT!!! Så det var bara att berätta... Mina kollegor tog det bra och det var bara att hojta om jag behövde byta tider så att det passade med mina besök överallt. Skönt, nu är det gjort!

Får väl se till att njuta av resten av kvällen innan det slår om till ny vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Mitt liv är nog som de flestas. Vardag, familjeliv och en strävan att få ihop det berömda livspusslet. Ledgångsreumatism, tre underbara barn och en värdefull make är annat som finns i mitt liv. Jag har bestämt att varje år ska vara mitt bästa år. Så det så!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela