Mitt bästa år!

Längesedan ju!!!

Publicerad 2012-07-30 19:38:50 i Familjen,

Det var ju ett tag sen jag var här inne! Flytten är avklarad och vi har hunnit bo in oss en smula. Det märkliga är att huset redan känns som ett hem. Så mysigt!!!

Min sista(!) föräldraledighet går mot sitt slut... På måndag börjar jag jobba, men inte där jag jobbat innan! Jag har sagt upp mig (pirrrrrr i magen!) Min man är egen företagare med tre företag (Ja, han är inte sysslolös) och vi båda jobbade handelstider plus pendling. Det blev inte lätt att få ihop vardagen och sanningen är att jag inte vill missa för mycket nu när barnen är små. Att vara hemma 19.30 varje kväll och dessutom jobba lördagar är inte så lockande längre. Så därför har jag tagit tag i mitt liv och fått jobb som förskollärare igen! Ska bli mysigt att go back to my roots...

Det mesta börjar falla på plats nu. Nytt hus (bättre på alla sätt), nytt jobb (bättre på många sätt) och på väg att få en ny stark kropp (bäst, bäst, bäst). Jag tränar på mitt gym tre pass i veckan - stenhårt så att svetten droppar :) Däremellan promenerar jag och äter bra kost. Min reumatolog är nöjd med mina prover men jag har fått höja min medicidos för att få bukt med inflammationerna i händer och fötter. Håller bara tummarna att jag slipper biverkningar som håravfall och annat trist. Tur att jag har tjock kalufs från början!

Barnen har haft en lång skön sommar hemma med sin mamse och mamsen har med njutit i fulla drag! Tänk vad ljuvligt att få gå hemma och skrutta en hel lång sommar (och resten av mammaledigheten med för den delen.)

Nu ska jag gå och måla naglarna med mitt nyinköpta nagellack. Jag och barnen tog en shoppingrunda i grannstaden i eftermiddags. Hittade många fynd - kul för plånboken mä ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Mitt liv är nog som de flestas. Vardag, familjeliv och en strävan att få ihop det berömda livspusslet. Ledgångsreumatism, tre underbara barn och en värdefull make är annat som finns i mitt liv. Jag har bestämt att varje år ska vara mitt bästa år. Så det så!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela