Mitt bästa år!

1 maj 2012

Publicerad 2012-05-02 15:52:14 i Vikt & mått,

Igår fyllde jag 35 år. Det är ju kanske inte så mycket tänker ni. Men faktum är att det känns som om jag nu inte är någon ungdom längre. Det är dax att bli vuxen! Sagt och gjort! Tadaaa! En ny blogg har skapats.

Jag börjar från och med i dag, 120501, att leva mitt liv som jag vill leva det. Vill och vill... huvudet vill belöna med mat i överflöd och godis i massor. Kroppen däremot gillar inte alls detta.

Idag vägde jag in mig. Jag är 167 cm och mitt BMI ligger alldeles för högt. Det är här det svåra börjar. Visst känner jag mig tung och svårmanövererad ibland men inte överdrivet. Jag bär på ca 20 kg övervikt. Jag kan inte riktigt fatta det! Är jag verkligen så stor?! Här kommer bildbevis:

 



Visst är jag mullig, kurvig eller hur man nu vill benämna det men inte grotesk! Därför är det så svårt att motivera mig att göra något åt det! Men mitt projekt startar i dag! Jag ska under ett år bli både klokare och mindre! Jag kommer att väga in mig en gång i veckan, tisdagar. Resultatet läggs ut här och ni är härmed medbjudna på mitt livs resa!

Här bjuder jag på en födelsedagsbild från igår:



Jag, lillasyster, mamma och storasyster.

Kommentarer

Postat av: moster monica

Publicerad 2012-05-03 17:38:41

Vad roligt att du har börjat blogga igen för då kan man följa er hela familjen på ett vardagsvis.vi träffas ju alldeles för lite men så är det ju. tiden bara går och så mycket som ska hinnas med.I synnerhet ni som har små barn.Du är jättefin som du är, men man ska må bra och känna det själv också, och det är rätt tänkt att du ska ta hand om dig själv.Det skulle vi allihopa behöva göra. Stolt över dig.KRAM

Postat av: Malin L

Publicerad 2012-05-06 15:44:52

Hej Moster! Tack, vad gullig du är! Vi får boka in in träff snart! Kram tebax

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Mitt liv är nog som de flestas. Vardag, familjeliv och en strävan att få ihop det berömda livspusslet. Ledgångsreumatism, tre underbara barn och en värdefull make är annat som finns i mitt liv. Jag har bestämt att varje år ska vara mitt bästa år. Så det så!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela