Mitt bästa år!

Minisemester

Publicerad 2012-05-06 16:55:01 i Familjen,

I fredags packade jag och Moa bilen medans Micke jobbade och Lovis var i skolan. Vid 14 samlades åter familjen och vi styrde kosan till Norje Boke Camping. Vi har förmånen att låna svärisarna husvagn som de har på säsongplats där. Efter att förtältet kommit upp (Tack för hjälpen, Johan!) blev det en härlig myskväll i vagnen!

Lördagen startade vi med den obligatoriska fralle-frukosten! Därefter följde en ljuvlig morgonpromenad på 4 km. Tjejerna kickade på sina kickboardar och Hugge spanade från vagnen.



På eftermiddagen var det dax för nästa promenad. Tjejerna var sugna på att gå till lekpatsen och vi var inte svårövertalade. Det är så vackert nere vid vattnet!



Totalt blev det en mils vandrande under helgen.
Det är jag störtnöjd med! Kosthållningen funkade också. Bra Malin!

Kolla in denna fina bild:
Det är du och jag, farsan!!!




När vi är i husvagnen brukar vi slappa, sova middag, äta och dricka gott, njuta av solen och bara vara. Det är som balsam för själen att stanna upp vardagen en stund. Får vara tillsammans utan stress och måsten. Barnen leker och busar och när vi kom hem idag var det bara att slänga dem i duschen. Härligt smutsiga med tovor i håret!

Nu sitter jag här med potatis på kok och kyckling i ugnen. Jag känner en förväntan inför morgondagen. Vågar knappt tro att det kommer att ske. I morgon skriver vi nämligen säljpapperna på vårt hus! Innan dess ska vi på visning av ett annat hus. Får väl se vad magkänslan säger om det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Mitt liv är nog som de flestas. Vardag, familjeliv och en strävan att få ihop det berömda livspusslet. Ledgångsreumatism, tre underbara barn och en värdefull make är annat som finns i mitt liv. Jag har bestämt att varje år ska vara mitt bästa år. Så det så!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela