Mitt bästa år!

Gott slut och gott nytt!

Publicerad 2013-01-01 17:31:00 i Familjen,

Välkommen 2013! Vi firade av det gamla året hemma hos min syrra Helen och hennes fina familj. På menyn stod till förrätt: Mammas volauvent med champinjonstuvning. Helens man Patrik startade upp grillen på eftermiddagen så till huvudrätt serverades helstekt fläskfilé, hasselbackspotatis, Heidis mangosallad, bearnaisesås och min kalla sås. Till det blev det vitlöksbröd i drivor. Eftersom maten var så smarrig orkade vi inte äta efterrätt förrän efter fyrverkerierna. Heidis sambo Johan serverade oss pannacotta med limesocker och hallon. Ljuvligt! Vi satt som dästa minigrisar runt matbordet sen. Konstigt va?
 
Eftersom julfirandet kom av sig (läs: kräksjukan invaderade) firade vi vår jul igår med en riktigt stinn minitomte som knappt såg ut genom skägget över sin stora kagge. Han delade ut härliga klappar och barnen njöt av en extra julafton.  Mamma fick en bingotombola i julklapp så BINGO fick bli vårt julklappsspel. Alla vuxna lade vars en 100:-present i en hög och vart eftersom raderna fylldes med bingopluttar valdes paket ur högen med omsorg. Twisten var att man kunde byta paket om det var något annat som såg mer lockande ut. Många garv och skrikskratt följde därpå!
 
Mina flickor Lovis och Moa orkade minsann hänga med oss vuxna ända till kl 01. Inte illa! Hugo somnade vid halv elva men vaknade lägligt halv tolv! Regnet öste ner vid tolvslaget men det stoppade inte avfyrandet av biljoner raketer på den mörka vinterhimlen! Vackert och sorgligt på samma gång. Visst såg du också raketerna, pappa? Fast uppifrån?
 
Helen och Patrik har byggt en övernattningslägenhet ovanför sitt nya garage. Där slaggade vi som kungar eller några av oss i alla fall. Jag kom inte till ro förrän 05. Men det är ju bara nyår en gång om året så det gick bra det med!
 
Efter en smarrig frukost och soffhäng vände bilen hemåt med en trött men lycklig familj!
 
Gott nytt år allesamman!
 
 

Kommentarer

Postat av: petra

Publicerad 2013-01-02 19:57:12

Mys!!
LÄt som en fin fin nyår!

Kram goa du

Postat av: ♥ Sojka ♥

Publicerad 2013-03-09 10:31:36

Vi har tidigare bytt länk i sidomenyn och jag har nu bytt bloggadress om du skulle kuna ändra din länkning till mig? :)
Kram!
http://blogg.alltforforaldrar.se/sojka/

Postat av: ♥ Sojka ♥

Publicerad 2013-03-09 10:31:36

Vi har tidigare bytt länk i sidomenyn och jag har nu bytt bloggadress om du skulle kuna ändra din länkning till mig? :)
Kram!
http://blogg.alltforforaldrar.se/sojka/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Mitt liv är nog som de flestas. Vardag, familjeliv och en strävan att få ihop det berömda livspusslet. Ledgångsreumatism, tre underbara barn och en värdefull make är annat som finns i mitt liv. Jag har bestämt att varje år ska vara mitt bästa år. Så det så!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela